Support my blog by clicking the Ads, TQ

TANGAN YANG MEMBERI LEBIH MULIA DARIPADA TANGAN YANG MENERIMA. SEKECIL MANA SUMBANGAN YANG DI HULURKAN, IA CUKUP BERMAKNA KEPADA SI PENERIMA YANG HIDUP SERBA KEKURANGAN, MALAH ‘BUAH TANGAN’ YANG TIDAK SEBERAPA ITU MAMPU MENERBITKAN SENYUMAN, WALAUPUN CUMA UNTUK SEKETIKA

Search This Blog

Apabila Islam Sudah tercalar..... (Satu Seruan)

Wednesday, January 27, 2010


Salam & hola,
Ini adalah satu seruan untuk menutup semua akaun Public Mutual Unit Trust Fund yang sdra/sdri seIslam miliki.
Apabila Islam sudah tercalar, makin lama orang semakin berani dan ramai orang yang tidak sensitif kepada isu ini. Kiblat sudah ke arah $$$$.
Satu petang, aku pulang ke rumah dari kerja. Ada envelop untuk aku yang aku pasti dari Public Mutual. Selepas meletakkan notebook ke tempatnya, menyimpan tali leher dan membuka kemeja, aku lalu mencapai envelop tersebut dan duduk di sofa mengadap secawan kopi yang sudah tersedia. Anak ku yang kedua sedang menonton ti-vi. Yang sulung entah di mana bermain bola keranjang dan yang kembar masih di sekolah lagi.
Aku buka envelop ini. Memang benar, dari Public Mutual. Satu promosi baru produk mereka. Public Islamic Asia Leaders Equity Fund. Mak ai..... panjangnya nama fund. Tergeliat lidah!!

Untuk pengesahan, Click di imej atas atau sini; http://www.publicmutual.com.my/page.aspx?name=article_100118_1200_pg01
Nah...... Di Malaysia sendiri, yang majoritinya orang Islam, perkara ini boleh berlaku. Arah kiblat kita ke Taiwan kah?
Lalu, terus sahaja aku menelefon fund consultant aku, seorang Group Agency Manager.
"Bro.... bla.. bla.... bla.... tak sensitif, bla.... bla..... menghina aku sebagai seorang Islam,.... bla... bla... bla...." aku basuh sikit.
"Bro... apa hal nih Bro...."
"Bro engko ada leaflet promosi Public Islamic Asia Leaders Equity Fund ... bla... bla... bla...... Kiblat ke Mekah.... kiblat ke Taiwan......"
"So... Aku nak engkau tutup semua sekali account aku. Yang EPF ke EPF, yang cash, biar aku manage sendiri. Tak perlu Public Mutual manage fund aku." Aku nak your management mintak maaf pada semua orang Islam sedunia. It is not a small matter." balas aku.
Itu pada hari Rabu, 20 Januari 2010. Semalam, aku terima sms. Dia kata sudah explain kat management.
"Bro, tq for ur feedback yesterday. I hv told d management what u told me n we r sorry as it' not intentional at all. Again, our apolopgy!" bunyi sms itu.
"Bro, it is not you but ur mgmt is not sensitive."
"I understand but u r my important client. So tomorrow afternoon petang2 ckit?"
"I have made my stand"
Dan berbalas sms lah aku dengan seorang Islam yang menjadi Group Agency Manager untuk Public Mutual. Aku kecewa teramat sangat bila ini berlaku.
Sudahlah nama Allah di cemarkan di buletin katolik, ini kiblat orang Islam di arahkan ke Taiwan????
Hari ini, di internet, imej yang sama masih terpampang. Mana sensitiviti mereka?
Demi Memartabatkan Islam
hasbabu

Sumber dari email

0 Comments:

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...