Support my blog by clicking the Ads, TQ

TANGAN YANG MEMBERI LEBIH MULIA DARIPADA TANGAN YANG MENERIMA. SEKECIL MANA SUMBANGAN YANG DI HULURKAN, IA CUKUP BERMAKNA KEPADA SI PENERIMA YANG HIDUP SERBA KEKURANGAN, MALAH ‘BUAH TANGAN’ YANG TIDAK SEBERAPA ITU MAMPU MENERBITKAN SENYUMAN, WALAUPUN CUMA UNTUK SEKETIKA

Search This Blog

Loading...

UV-Ozone

Thursday, August 21, 2008

Di UES Health Farm tuk saat ini ada menyediakan satu alat untuk mengOZONE makanan seperti sayur-sayuran, buah-buahan, ikan, daging, ayam.

Jjuga pernah mencuba mengozone minuman manisan seperti manisan rose....setelah di ozone minuman rose itu ...di dapati warna merah air minuman rose itu berubah seakan akan colourless.... ini kerana minuman itu memakai pewarna tiruan & bau nya juga hilang, juga kerana memakai perasa tiruan...

Tapi kalau di OZONE jus oren atau jus apa aja... yang tampa di kasi pewarna atau perasa tiruan warnanya dan rasanya tidak akan berubah.

Aku pernah menyuruh pekerja UES mengozone apple & plum dan hasilnya buah yang di ozone rasanya lebih manis & enak di bandingkan yang belum di ozone.

Juga pernah melihat mereka mengozone ayam, lamb dan semasa ayam dan kambing itu di ozone , ia mengeluarkan buih buih yang kalau di pegang rasanya seperti gula2 getah....

Buih buih itu sebenarnya adalah toxic dari daging ayam atau kambing tersebut. Toxic dari penggunakan pengawet dan sebagainya supaya daging daging tersebut tahan lama dalam pasaran.

Bahawasanya memang makanan kita hari ini kurang selamat untuk di makan, kecuali sayur atau buah yang kita tanam sendiri atau binatang yang kita pelihara sendiri, adalah lebih baik untuk kita makan.

Kalau kita manpu, kita harus beli alat ini "UV-OZONE"(produk USA) tapi sayang alat ini cuma bisa di beli di kuala lumpur.

0 Comments:

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...