Support my blog by clicking the Ads, TQ

TANGAN YANG MEMBERI LEBIH MULIA DARIPADA TANGAN YANG MENERIMA. SEKECIL MANA SUMBANGAN YANG DI HULURKAN, IA CUKUP BERMAKNA KEPADA SI PENERIMA YANG HIDUP SERBA KEKURANGAN, MALAH ‘BUAH TANGAN’ YANG TIDAK SEBERAPA ITU MAMPU MENERBITKAN SENYUMAN, WALAUPUN CUMA UNTUK SEKETIKA

Search This Blog

Apabila ISLAM di "Liberalkan" "Halal BEER" !!!

Tuesday, November 8, 2011

 As Salam,
Yang beragama Islam... Fikir fikirkan lah.....
 Apabila Islam di "liberalkan", 'halal beer' contain 0.5 percent alcohol dan mabuk secara sederhana dan halal. Negara tetangga, Malaysia menjadi pengeluar pertama.







Hadis Ibnu Umar r.a. katanya: Rasulullah s.a.w bersabda;
"Setiap minuman yang memabukkan adalah arak dan setiap yang memabukkan adalah haram. Sesiapa yang meminum arak di dunia lalu meninggal dalam keadaan dia masih tetap meminumnya dan tidak bertaubat, maka dia tidak akan dapat meminumnya di akhirat kelak (di surga)" (Dalam kitab Sahih Muslim (dalam bahasa arab sahaja))

Firman Allah S.W.T yang bermaksud;
"Wahai orang orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak dan jidu dan pemujaan berhala dan mengundi nasib dengan batang batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dan perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya. (Surah Al-Maa'dah ayat 90)

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda;
"Apa yang memabukkan dalam jumlah yang banyak adalah diharamkan, walau dalam jumlah yang sedikit" (kitab sunan ibnu majah jilid 3 kitab memabukkan, bab hadis no 3392)

0 Comments:

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...