Support my blog by clicking the Ads, TQ

TANGAN YANG MEMBERI LEBIH MULIA DARIPADA TANGAN YANG MENERIMA. SEKECIL MANA SUMBANGAN YANG DI HULURKAN, IA CUKUP BERMAKNA KEPADA SI PENERIMA YANG HIDUP SERBA KEKURANGAN, MALAH ‘BUAH TANGAN’ YANG TIDAK SEBERAPA ITU MAMPU MENERBITKAN SENYUMAN, WALAUPUN CUMA UNTUK SEKETIKA

Search This Blog

Si Kecil Berhati Besar

Friday, November 5, 2010

Salam Zulkaedah,
Sekarang ada program baru (realiti show) yang aku suka, judulnya SI KECIL BERHATI BESAR. Ia di tayangkan di channel RCTI jam 17.30WIB (18.30 waktu Brunei) Setiap senin hingga juma'at.

Sinopsis program Si Kecil Berhati Besar

SI KECIL BERHATI BESAR adalah reality show yang mengangkat kisah-kisah anak yang harus bekerja keras untuk bertahan hidup dengan keluarganya. Keterpurukan dan keterbatasan ekonomi membuat anak-anak tersebut menjadi tumpuan keluarga.
Reality show ini mengangkat perjuangan dan ketegaran mereka untuk menyambung hidup mencari sesuap nasi dengan cara yang halal meski mereka harus bercucuran keringat dan air mata. Mungkin bagi orang lain mereka hanyalah anak-anak kecil yang tidak tahu apa-apa dan bahkan acapkali diremehkan akan tetapi keterpurukan dan kerasnya hidup tidak lantas menjadikan hati dan jiwa mereka kerdil. Keterpurukan justru membuat hati dan jiwa mereka kuat dengan tetap peduli dengan sesamanya.
Cerita setiap episodenya berbeda, tetapi tetap bertumpu pada kisah anak-anak yang berhati baja menghadapi kerasnya kehidupan.
Keteladanan mereka diharapkan dapat memberi inspirasi bagi anak-anak dan keluarga Indonesia agar tak pernah menyerah menghadapi segala macam tantangan demi masa depan yang lebih baik.

0 Comments:

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...