Support my blog by clicking the Ads, TQ

TANGAN YANG MEMBERI LEBIH MULIA DARIPADA TANGAN YANG MENERIMA. SEKECIL MANA SUMBANGAN YANG DI HULURKAN, IA CUKUP BERMAKNA KEPADA SI PENERIMA YANG HIDUP SERBA KEKURANGAN, MALAH ‘BUAH TANGAN’ YANG TIDAK SEBERAPA ITU MAMPU MENERBITKAN SENYUMAN, WALAUPUN CUMA UNTUK SEKETIKA

Search This Blog

Asma' 2 Al-Rahmaan

Friday, November 12, 2010

Yang Maha Pengasih

Allah Taala Maha Pengasih, Maha Pemberi nikmat kepada hambaNya. Sifat Pengasih Allah meliputi seluruh makluk yang ada di alam raya ini.

Dzikirnya ialah Ya Rahmaan

Di antara fadhilahnya ialah:

1. Barang siapa yang mengucapkannya sebanyak 100 kali setiap selesai menunaikan solat fardhu, in sya Allah ingatannya akan kuat, dan segala sifat pelupa akan lenyap dari dirinya.

2. Apabila anak anak malas belajar, ucapkanlah dzikir ini sebanyak 5 kali dan tiupkan ke dalam air, kemudian di minumkan kepada mereka, in sya Allah anak anak itu akan rajin belajar.

3. Barang siapa yang mengucapkannya sebanyak 40 kali ke dalam telinga orang yang berpenyakit sawan dengan satu nafas, in sya Allah penyakitnya akan reda, jika dia orang yang beriman.

4. Barang siapa yang mengucapkannya sebanyak 298 kali setiap selesai solat Subuh, in sya Allah dia akan memperolehi rahmat Nya.


0 Comments:

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...